Pilar Parcerisas

Pilar Parcerisas (Manresa, 1957) és historiadora, crítica d’art, assagista i comissària d’exposicions. Doctora en Història de l’Art i Llicenciada en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona.

S’ha format amb Harald Szeemann com a comissària i ha dut a terme nombroses exposicions, entre les quals destaquen: Joan Brossa, Poemes visuals, poemes objecte i cartells (1983); Francesc Torres. El carro de fenc (1991); Idees i Actituds. Entorn de l’ art conceptual a Catalunya, 1964-1980… (1992); Miró-Dalmau-Gasch. L’aventura per lart modern (1993); Joseph Beuys. Manresa Hbf (1994); Agnus Dei. L’art romànic i els artistes del segle XX (1996); Pere Català i Pic (1998); Pere Noguera. Terres crues, terres cuites (2003); Dalí. Afinitats Electives (2004); Man Ray, llums i somnis (2006), Accionismo vienès. Col·lecció Hummel (2008) i Joseph Beuys. Diary of Seychelles (2008). Així com els cicles d’ exposicions dels Espais Vau i Annex al Centre d’ Art Santa Mònica de Barcelona (1998-2002).

Ha recopilat els escrits del Grup de Treball (1999) i ha publicat una selecció dels seus articles als llibres Art & Co. La màquina de l’art (2003) i Barcelona Art-Zona (2008). Ha publicat el llibre Conceptualismo(s). Poéticos, políticos y periféricos. En torno al arte conceptual en España, 1964-1980 (2007) i Duchamp en España (2009).

És crític d’art del diari Avui. Ha escrit els guions de les pel·lícules Entreacte (1988), L’última frontera (1992) i Babaouo (1997). És Presidenta de l’Associació Catalana de Crítics d’ Art (ACCA) des de l’any 2007. És membre del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts de Catalunya.

És la curadora de Ponç abans de Ponç (Edicions Poncianes, 2015).